این بخش برای نمایش کمپین و اعلان دلخواه شما می‌باشد

پشتیبانی حرفه ای از فونت های فارسی

یکی از امکانات قابل توجه در پوسته فروشگاهی رازی، پشتیبانی حرفه ای از فونت های فارسی است که شما را از خرید و دانلود فونت فارسی پولی بی‌نیاز خواهد کرد. ما در تنظیمات قالب رازی این امکان را فراهم کرده‌ایم که بدون نیاز به خرید فونت‌های پولی، بتوانید از لایسنس تجاری ما که مناسب برای فروش محصولات نرم‌افزاری است، از محبوب‌ترین فونت‌های فارسی در فروشگاه خود استفاده کنید.

در حال حاضر فونت‌های قرار داده شده در قالب فروشگاهی رازی، جزو فونت‌های پر استفاده برای نصب بر روی سایت هستند که بر اساس آمار منتشر شده، تا سال ۱۴۰۱ بیشترین میزان نصب و استفاده را به‌خود اختصاص داده‌اند.

پشتیبانی حرفه ای از فونت های فارسی

به منظور فراهم کردن یک رابط کاربری مناسب در قالب رازی، فونت‌های قابل استفاده در این پوسته به صورت وریبل (Variable) هستند. یعنی بدون اینکه نیازی باشد چند فایل فونت با وزن‌های مختلف Thin، Regular، Bold و Black نصب شوند.

فونت‌های وریبل قرار داده شده در قالب رازی، همگی دارای یک فایل فونت با فرمت Woff2 هستند که کمترین حجم ممکن را دارند. از این‌رو با کاهش تعداد درخواست‌های HTTP و از سوی دیگر حجم بسیار کمتری که یک فایل فونت در مقابل تعدادی فایل فونت با وزن مختلف دارد، به بهبود بهینگی و افزایش سرعت فروشگاه ووکامرسی شما کمک خواهد کرد.

نکته دیگری که باید در خصوص تنظیمات فونت در قالب رازی به آن توجه داشته باشید، عدم لود فونت‌ها استفاده نشده است. بر خلاف سایر قالب‌های فروشگاهی که از ده‌ها فونت پشتیبانی می‌کنند، ما تنظیماتی روی بخش فونت‌های قالب ایجاد کرده‌ایم که صرفا فونت‌های استفاده شده از سمت سرور لود خواهد شد و مابقی فونت‌ها که استفاده‌ای از آن ندارید، به منظور جلوگیری از کاهش سرعت سایت لود نمی‌گردد.

همچنین فونت‌های قرار داده شده به صورت ترکیبی هستند. می‌توانید به دلخواه خود از چندین فونت مختلف استفاده کنید. لیست فونت‌های پشتیبانی شده در قالب رازی عبارتند از:

  • فونت ایران سنس، با امکان انتخاب در ۳ حالت معمولی، اعداد فارسی یا وریبل
  • فونت دانا، با امکان انتخاب در ۳ حالت معمولی، وریبل و اعداد فارسی هک شده
  • فونت وزیرمتن، در ۲ نسخه معمولی یا با اعداد فارسی هک شده
  • فونت ایران یکان، با امکان انتخاب نسخه معمولی یا اعداد فارسی هک شده
پشتیبانی حرفه ای از فونت های فارسی

تمامی فونت‌های فوق با توجه به تنظیماتی که پوسته فروشگاهی رازی در بخش تایپوگرافی در اختیارتان قرار می‌دهد، امکان انتخاب در بخش‌های مختلف همچون «عناوین، سربرگ‌ها، صفحات، وبلاگ، ابزارک‌ها و بدنه کلی سایت» را در اختیار شما قرار خواهد داد.

به همین ترتیب متناسب با نیاز خود می‌توانید در هر بخش از فونت خاصی استفاده کنید. می‌توانید فونت کلی سایت را روی یک فونت تنظیم کرده یا اینکه بخش‌هایی مثل عناوین و تیترها را که باعث جلب توجه کاربر خواهد شد، با یک فونت دیگر و با وزن بالا انتخاب کنید.

هر یک از فونت‌هایی که در تنظیمات قالب تنظیم می‌کنید نیز امکان انتخاب «اندازه فونت، وزن فونت، رنگ قلم، اندازه قلم، سبک استایل ۴ گانه، ارتفاع خط و فاصله حروف» را برای تمامی تگ‌های H، P و المان‌های سایت در بخش‌های مختلف را در اختیارتان قرار خواهد داد.


در پایان؛ وب‌سایت فونتچی (به نشانی: www.fontchi.com) مرجعی رایگان برای بررسی و دانلود فونت‌های فارسی است. به کمک این سایت به دایرکتوری فونت‌های ایرانی و خارجی دسترسی خواهید داشت. در این سایت تمامی فونت‌هایی که برای زبان‌های مختلف فارسی، عربی، انگلیسی، کردی، ترکی، اردو و… هستند به‌طور جداگانه بررسی شده است.

متناسب با امکاناتی که هر فونت دارد، چگونگی استفاده از آنها در محیط‌های مختلف نرم‌افزاری و وب مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین با استفاده از دایرکتوری که برای طراحان فونت فارسی ایجاد شده است، به تمامی آثار طراحان فونت و تایپ‌فیس دسترسی خواهید داشت.